welkom

Welkom bij opa Jan

vrijdag, oktober 12, 2007

Multi Culti

Volgens de PVDA en Groen Links is de diversiteit van de Nederlandse samenleving een zegen voor ons. Waarvan acte!
Inderdaad eten we meer buitenlands voer, in onze taal worden vreemde woorden uit een ander taal opgenomen omdat zij zoveel gebruikt worden. ja ja.
Wat je ook steeds meer als zegen gaat ervaren is dat de jeugd steeds liefdevoller wordt. Ze houden van elkaar en doen leuke spelletjes.
Vooral met een
bijvoorbeeld;AMSTERDAM - Hüseyin P. (14) werd boos om een grapje over zijn achternaam. Korte tijd later stak hij zijn klasgenoot Youssef Mokhtari (16) dood, die hij een dag eerder ook al met een vlindermes had bedreigd.
De Marokkaanse Youssef had hem voor de gein geprikt met een schoolpasje, waarop Hüseyin een vlindermes liet zien: ''Ik ga je steken.''

Toen een leerling de onderwijzer waarschuwde,
''Ik zei tegen de meester: 'Hij heeft een mes.'
Maar die zei: 'Ik kan er niks aan doen, het is buiten school.' ''

Jordi, vanochtend: ''Ik zei tegen die meester: Dit had niet hoeven gebeuren.
Hij zei: Ik heb mijn best gedaan.''
© Het Parool, 12-10-2007, 11:57 uur

Echt een heel fijne meester, de ouders mogen hem wel dankbaar zijn voor zijn flinke optreden. Wat een "kutsmoes" het is buiten de school.

Maar om verder te gaan met het dagelijks gebeuren, Rotterdam kon natuurlijk niet achterblijven,
Opnieuw steekpartij bij school
Rotterdam, 12 okt. Een 15-jarige jongen uit Rotterdam is vrijdagmiddag gearresteerd omdat hij verdacht wordt van een steekpartij 's ochtends in de Spanjaardstraat in Rotterdam. Daarbij raakten een 51-jarige vrouw en een 15-jarige jongen gewond aan gezicht en armen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De politie vermoedt dat een eerdere ruzie tussen jongens de aanleiding is van de steekpartij.
Kijk dat is nu eens intelligente opmerking van oom agent!

Zoals de leerling in Amsterdam gisteren opmerkte, toen aan hem gevraagd werd hoe of hij het vond. "Hij vond het vreedzaam". In plaats van wreed. Hoezo geen taal achterstand.

Opa wenst alle ouders van betrokkenen sterkte en kracht toe, want het zal je kind maar wezen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Met alle respect, maar ik vind dit ook inderdaad te absurd. Ik heb Youssef (moge zijn ziel in vrede rusten) 4 jaar gekend. Dat is goed genoeg om te weten hoe een persoon is. Dat de leraar niet naar de slachtoffer wilde luisteren heeft nu gelijd tot een grooot verlies. Mijn allerbeste maatje is er nu niet meer. x Fadoua