welkom

Welkom bij opa Jan

dinsdag, oktober 16, 2007

Koekje bij de thee?



Koekje bij de thee? 7 euro
Door IRIS VAN DEN BOOM

UTRECHT - Bewoners van de Utrechtse verpleeg- en verzorgingshuizen van Aveant (waaronder Tamarinde en Rosendael) moeten per 1 november zeven euro per maand betalen voor de koekjes bij de thee.
Ook de activiteiten zijn niet meer gratis. Meedoen aan bijvoorbeeld bloemschikken of kerstkaarten maken kost maandelijks maximaal dertien euro.

Kijk dat bedoelt opa nu, miljarden naar Afghanistan, miljoenen naar z.g. ontwikkelingslanden, miljoenen naar z.g. probleemwijken. Maar de ouderen die zich een leven lang verrot hebben gewerkt, lezen jullie mee, mekkerende, protesterende niets presterende probleemwijk bewoners,mogen de dingen waar zij nog aan mee kunnen doen gaan betalen. Shame Shame on you en aan deze klote regering die dit allemaal laat gebeuren!
Theo van Gogh zei in een andere context "Shit Happens" als dit niet bij shit hoort weet ik het niet meer.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Sint-Nicolaas uithangen van andermans centen en hun zakken vullen is niet zo moeilijk!
Maar een koekje schijnt moeilijker te zijn voor deze regering!
Het wordt er wel leuker op voor deze oude mensen als er die 6 Euro niet word afgedragen.
Nu zij hun eigen koekje mee kunnen nemen.
Stel je voor; in de recreatiezaal allemaal verschillende koekblikjes met verschillende koekjes er in! Een mens is van nature nieuwsgierig en ga vragen wat heb jij vandaag bij je bij de koffie? Een stroopwafel; “hè” zegt de ander daar had ik net zo trek in zullen wij ruilen?
En zo wordt er heerlijk gekeuveld onder elkaar!
Het doet mij wel denken aan mijn werktijd in de bouw zaten wij ook in elkaar trommeltje te kijken wat de een of de ander op zijn brood had en er geruild werd.
hihihihi.
simon

Anoniem zei

Jah erg leuk Simon! Ik moet er ook om lachen als het niet zo droevig was gesteld ! Ik ben duivels op deze KLote regering!

Want het zijn wel WEER de ouderen en minst weerbaren van de samenleving die nu worden gekort! En niet zo zuinig ook! Zij zijn het die hebben gevochten en gewerkt aan een nieuw en welvarend Nederland? (Gewerkt als een paard want ZO wordt er niet meer gewerkt tegenwoordig!)
En nu mogen ze OOK nog zelf hun koekje etc betalen? Is het al eigenlijk zowiezo niet schandelijk dat ze zoveel moeten betalen voor een plaatsje in de Verzorging ? Of Verpleeg-behoeftige mensen in een verpleeghuis? Dat is toch ook onbetaalbaar geworden! En wat denk je wat er overblijft voor de partners van die mensen? De achterblijvers die niet werden geplaatst en thuis moesten verder leven? Het is haast een ondoenlijke klus want OOK zij worden gekort! Ik heb zelf gewerkt in een Verpleeghuis dus weet er behoorlijk veel van af!
De regering krijgt er 10% bij ..en wat krijgen deze mensen? Activiteiten moeten worden betaald en ook het koekje gaat eraf?

IK schaam me diep met deze regering en de gelaten sfeer die heerst in ONS NEDERLAND!
Niemand doet zijn mond open ..op een paar na en die worden uitgelachen of gediscrimineerd! We geven millioenen aan het buitenland en de opvang van Jan met de snor en Pet...en onze eigen oudere mensen laten we stikken!

Waardeloos en beschamend!

margrietje

Anoniem zei

Hallo Jan,

Ja het is erg......triest, niet nodig en absurd. Geen koekje bij de thee??? Hhhmm bleef het daar maar bij. een tijd geleden kwam ik bij een verpleeg/bejaardenhuis langs, daar zat een oude man in de regen buiten op een stoel. Geen jas aan bibberend van de kou, ik vroeg hem of hij niet liever naar binnen zou gaan. Hij antwoorde dat hij dat wel wide, maar zijn rolstoel stond binnen en de dame die hem buiten op de stoel had geholpen was hem blijkbaar vergeten!!!!
Lekker is dat, mijn ouders zijn gelukkig nog goed ter been en ik hoop dat het nooit zover met ze komt dat ik de beslissing moet nemen om ze op te laten nemen in zo'n tehuis. Mijn wens is dat als ik niet meer hoef te werken om alle lasten te kunnen betalen om mensen in zulke tehuizen te bezoeken,zomaar vreemde mensen die ik niet ken, die geen of erg weinig bezoek krijgen van familie of bekenden. Om ze de krant voor te lezen, met ze te wandelen of gewoon om een kletspraatje te maken. Hopenlijk is dat snel, dan neem ik mijn kindjes gewoon mee die zijn 3 en 1,5 en gek op opa's en oma's.

groet,
Carola

Het leven van opa Jan zei

hallo Xara, wat leuk dat je nog een comment achter laat op een stukje van zo lang geleden.
Jammer dat ik geen e-mail adre van je heb anders had ik je wel terug gemaild om je te bedanken. geniet van je kinderen. Deze opa is ook gek op kleinkindren, groetjes opa Jan