welkom

Welkom bij opa Jan

zaterdag, oktober 06, 2007

Alweer een congres.

Zoals er eerst was een congres van de VVD, een samenkomst voor de bonzen van die partij, want naar de gewone leden werd niet geluisterd. Nu wederom een congres maar nu van de Partij Van De Afvalligen, die ook niet naar hun achterban willen luisteren.
1
AMSTERDAM - Het PvdA-congres vindt het niet nodig om een referendum te houden over het nieuwe EU-verdrag. Het congres verwierp zaterdag in Amsterdam moties die zich uitspraken voor een volksraadpleging.
Als dank "Ha, lekker koffie met slagroom gebak". Een kinderhand is snel gevuld!
2
Bos roemt inbreng van de PvdA in het kabinet.
Mag ik ook weten welke inbreng?
3
,,Regeren doet pijn. Je haalt resultaten en soms ook niet. En dat is pijnlijk en teleurstellend, elke keer weer'', zei Bos.
Hallo Wouter lieve kabouter, je hebt nog niet één slag binnen kunnen halen die jou voor de gewone man geloofwaardig maakt.
4
Om te regeren moet je soms wat in leveren vind onze Wouter kabouter Plop. Sterker nog hij stelt met een doodleuk gezicht dat er in de toekomst nog wel meer verkiezing beloften zullen sneuvelen.
5
Bos op de zeepkist tijdens de verkiezingen:
- Alle asociale ingrepen in WAO en Ziektekosten worden teruggedraaid.
- Hypotheekrente wordt aangepakt.
- Er komt een nieuw referendum.
- De topsalarissen worden keihard aangepakt.
- Ik wordt nooit minister onder Balkenende.
6
Vraag niet wat dit kabinet voor u betekent, vraag u ook af wat u voor dit kabinet kunt doen'', aldus Bos met een variant op John F. Kennedy.

Hoe ver kun je als minister zakken om de woorden van John F Kennedy te gebruiken, een man die zijn schoenveters nog niet zou laten strikken door een figuur als kabouter Plop
7
Wie niet kan wennen aan de dilemma's van het regeren ,,moet op het pluche van de oppositiebankjes blijven zitten'', stelde de PvdA-vicepremier. ,,Dan hoef je nooit in te leveren op je verkiezingsprogramma, maar dan bereik je ook niets.''

Wat heb je dan nu zoal bereikt?
Laat opa nu steeds gedacht hebben dat onze tuinkabouter juist de harde bankjes van de oppositie in heeft geruild voor het pluche van de kabinet zetels.
8
Tijdens de bijeenkomst stemden de leden tegen een referendum over het Europees Hervomingsverdrag en het terugtrekken van de Nederlandse troepen uit Uruzgan.
Het is maar dat u weet hoe de partijbonzen denken met uw(?) instemming te kunnen beslissen over wat goed of slecht is voor ons.
Uw mening is nl totaal verschillend als die van hen die in den Haag zaten te confereren.
Let op:
Peiling: Verleng militaire missie in Afghanistan niet.
Van alle deelnemers vindt minder dan een kwart dat de missie moet worden verlengd. Onder jongeren is maar 16 procent voor verlenging.

Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders ook op andere gebieden meer betrokken willen worden bij het overheidsbeleid. Zo blijkt bijvoorbeeld dat 60 procent een nieuw referendum wil over het Europees Hervormingsverdrag.
Van de PvdA-kiezers is 58 procent voor een referendum, 30 procent is tegen.

Uit dit alles blijkt dat de partij van de afvalligen totaal geen voeling heeft met de achterban, gewoon omdat het ze niet ene fuck interesseert wat u en ik denken. Voor het volledige artikel klik op "deze link"

Tot slot de SP onder leiding van good old Jan Maorijnissen gaat ook al water bij de wijn doen; SP: tekst nieuw EU-verdrag minder provocerend
ANP
BRUSSEL - De SP vindt de tekst van het nieuwe ontwerpverdrag van de EU inhoudelijk grotendeels ongewijzigd, maar wel zorgvuldiger en minder provocerend opgeschreven.
Dus
"Ik verzoek den leezers dan ook, wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen".
Vrij naar Colijn 11 maart 1936

1 opmerking:

Anoniem zei

Op een dag verhuist de kleine Wouter naar de provincie en koopt bij een oude boer een ezel voor 100 EURO.
De boer moet de ezel de dag erop bij Wouter thuis brengen.
Maar die bewuste voormiddag:


- "Sorry jongen, maar ik heb slecht nieuws : mijn ezel lag deze ochtend dood t oen ik hem wilde voederen."


- "Wel dan, geef me gewoon mijn 100 EURO terug."


- "Maar dat kan ik niet. Ik heb alles al uitgegeven ."


- "Wel goed dan, breng me dan toch die ezel maar."


- "En wat ga je er wel mee doen, dan ?"


- "Wel, ik ga hem als prijs verloten in een tombola."


- "Maar je kunt toch geen dode ezel verloten !"


- "Zeker weten van wèl !! Ik zal gewoon aan niemand zeggen dat iedood is."


Daarop bedenkt de boer dat het eigenlijk zijn probleem niet is, en vindt dat hij het voorstel van de jongen niet moet afkeuren.
En hij levert dus de dode ezel af bij de kleine Wouter.
Eén maand later loopt de boer nog eens bij de kleine Wouter langs :


- "En, jongen, hoe is het nu met mijn dode ezel afgelopen ?"


- "Wel, zoals ik je al zei : ik heb hem verloot. Ik heb in het totaal 500 Tombolabiljetten van 2 EURO/stuk verkocht, en uiteindelijk een winst behaald van 898 EURO !"


- "En is er dan niemand geweest die geprotesteerd heeft ?"


- "Alleen maar de winnaar. Maar ik heb hem onmiddellijk zijn 2 EURO teruggegeven, en klaar was kees !"


Epiloog :
Ondertussen zijn de jaren voorbijgegaan. Wouter is groot geworden
en is nu minister van financiën in Nederland









miranda