welkom

Welkom bij opa Jan

zaterdag, december 01, 2007

Jet Bussemaker



"Financiële klap ouderen."

Bijna 60.000 ouderen en gehandicapten komen onverwacht voor een kostenpost te staan die kan oplopen tot honderden euro’s per maand.

Zij moeten vanaf 1 januari soms drie keer zo veel betalen voor de zorginstelling waarin zij wonen.
Staatssecretaris Bussemaker (Volksgezondheid) zei gisteravond in een spoeddebat dat de regeling niet wordt teruggedraaid.

Volgens staatssecretaris Bussemaker zijn er maar weinig mensen die er heel veel op achteruit gaan. Gemiddeld gaat het om 60 euro in de maand.

Ach ja lieve meid je hebt het over "maar" 720 euro per jaar.
Weet jij wat dat betekent voor een oudere? In goed Hollands geld nagerekend heb je het over 1584 ouderwetse guldens.
Bovendien betekent 720 euro gewoon een maand "minder AOW"

De Partij Van De Arbeid wordt voor de zoveelste keer weer hartelijk bedankt namens de "wederopbouw generatie!"

1 opmerking:

Anoniem zei

Niet op achteruit?

Welke parlementariër heb ik horen kwelen na prinsjesdag dat de ouder en gepensioneerde er niet op achteruit zullen gaan?
Wat ik hier nu weer leest, en over de verhoging van de Zorgpremies daar zak mijn broek van af!
Is het niet van de zorgen dan wordt het wel van de honger!
Ik zou ze haast de ergste ziektes wensen maar dat mag van mijn geweten niet.
Maar ik mag ze wel opstaande voet allemaal hun verdere leven in een rolstoel wensen.
Welke parlementariër dit ons oudere aandoen?