welkom

Welkom bij opa Jan

zondag, november 02, 2008

Brief aan m'n kleindochter

Lieve kleindochter, het verheugd mij ten zeerste dat gij wederom de tijd heeft genomen om uwen grootvader te berichten dat het weer weekend is, luister goed lieftallig wezentje ondeugende deerne, opa is nog niet aan het dementeren en weet dus donders goed dat het weekend is, bovendien is de term weekend alleen op u en andere aan het arbeidsproces deelnemenden van toepassing, omdat het voor de "grijze golf" altijd weekend is. Jaja daar hoor je van op, wacht maar totdat gij mijn leeftijd heeft bereikt, opa heeft dan allang een zandwinkeltje of is door de schoorsteen gegaan en bekijkt dan vanaf éne wolk toe hoe uwen kleinkoters van de daken schreeuwen dat het weekend is.
Moet u verklappen dat het machien een uiterst belangrijk deel in mijn armoedige bestaan gaat worden. Ben er vanmiddag mee naar de begraafplaats gereden om te kijken of eenieder nog netjes op de voor hem of haar uitgekozen plek lag, heb bij alle bekenden een moment van stilte in acht genomen en heb daarna vanwege de heersende frissigheid mij zelf een oorlam gegund in de daarvoor bestemde gelegenheid waar zij ten zeerste verbaasd waren mij weder te zien na zo een lange afwezigheid. Heb hen ook verteld dat ik niet God op mijn blote knieen hebt bedankt, maar het ROG en de Nederlandse staat, lees belastingbetaler, voor de aan mij betoonde goedgunstigheid door het verstrekken van zo een mooi machien. Heb dus uit dankbaarheid uit eigen beurs de aldaar vertoevende aanwezigen plus de geachte notabelen en andere gezagsdragers een drankje geoffreerd.
Lieve Dilly, grootvader gaat nu zijn sponde opzoeken want de kilte gaat in zijn ouwe botten zitten.
Wens u een heerlijk weekend, want gij hebt het verdiend.
Lieve groetjes en een knuffel van opa.

Geen opmerkingen: