welkom

Welkom bij opa Jan

donderdag, oktober 30, 2008

Brief aan Dilly

Hallo lieve kleindochter, hartelijk dank voor uw bericht, het doet mij deugd u mede te kunnen delen dat het ronkend gevaarte genaamd scootmobiel mij met een enorme snelheid van wel 12 km per uur door de prachtige dreven van Vlaardingen heeft laten suizen.
Voor deze speciale gelegenheid heb ik zelfs mijn rijkelijke haardos die normaal op 2 mm wordt geschoren nu op 0 mm afgesteld en verdamd mal het scheelt in de snelheid.
Het volgende punt op het programma is dat ik m'n flaporen recht laat zetten zodat deze ook de speed niet kunnen verminderen.
Heb ter uwer geruststelling geen openbare gebouwen en wat dies meer op mijn weg terecht kwam getorpedeerd, wat dus meer aan de ruimte lag als aan de bestuurskunde van uwen grootvader.
Niettegenstaande desalnietemin kijk ik terug op een zonnige en zeer geslaagde dag. Nu moet mijn edele viervoeter Mozart nog getraind worden om naast het gevaarte te blijven lopen en niet eigenzinnig zoals vanmiddag een eigen route te gaan bepalen, want u begrijpt door een sloot met een scootmobiel is not done zoals de engelsen zeggen. Zo u bent weer op de hoogte van mijn fysieke en geestelijke gesteldheid,nooit wat geleerd en zo maf als een deur.
Hetgeen niet wegneemt dat elken daege voor mij een feest is.
Ben blij dat je bent uitgestudeerd, want dat studeren is wel hard nodig maar opa vind het altijd maar kommer en kwel. Zoals u weet heb elk nadeel z'n voordeel, mijn voordeel van dit alles is dat de grijze cellen nog steeds hun best doen om normaal te functioneren, wat wijlen mijn moeder ten zeerste zou verbazen want zij verkondigde altijd dat ik nooit wijzer zou worden.
Gaan we nu over tot het avond gebed en samenzang, voor straks slaap lekker enmorgen een heel fijne donderdag, want we zien het weekeinde weer naken. Dag lieverd , groetjes van uw dwazen grootvader.
LOL, deze heb ik voor Ben gemaakt, zonder Baloe maar met Mozart.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Opa Jan.

Hoe is het mogelijk dat Opa een scootmobiel heeft gekregen?
Je maak heel het internet onveilig met je SITE, en nu ga je Holy ook nog onveilig maken
met je scootmobiel.
Dat wordt uitkijken geblazen als ik mijn dagelijkse ommetje maakt door de wijk.
Hoewel ik het zonnetje wel in het water kan zien schijnen.
Veel plezier met je scootmobiel en dat Mozart je in goede banen kan blijven leiden(LOL).
Gr. Simon