welkom

Welkom bij opa Jan

dinsdag, oktober 14, 2008

Bloedhekel

Het gebeurt niet vaak, maar soms, soms, ja soms komt het voor dat opa ergens een bloedhekel aan heeft. Oh ja vraagt u dan?
Ja, dat zal ik u vertellen, de woorden "mijn woorden" die ik aan een blog toevertrouw zijn mijn rechtmatig eigendom, als iemand deze wil gebruiken is daar geen bezwaar tegen maar zet er dan wel bij dat ze van mij zijn.
Het allerergste is dat men dan bepaalde woorden naar eigen inzicht gaat veranderen en dan vind ik het een schande dat men de woorden van Buddha;
Atta hi attano natho.
Hetgeen betekent,Iemand is zijn eigen redder.
Verandert in; "je bent je eigen redder , voor wie je gelooft."
Sorry, het betekent dat iemand iets klakkeloos overneemt zonder te weten waar het over gaat en het wel leuk staat ook eens iets te publiceren of je het begrijpt of niet doet in dit geval niet terzake.

U gelooft het niet? hier mijn tekst van donderdag 9 oktober.
Woorden
Kunnen mensen maken en breken.
Maken gaat niet één twee drie,
breken is zo gebeurd.
Woorden
kunnen dingen vertellen,
maar vertellen zij echter de waarheid?
Waarheid is pas waarheid
als de leugen is verwijderd.
Zij die woorden zonder meer geloven
zijn te betreuren,
zij hebben de waarheid niet lief.
Zijn als dwalenden in de woestijn,
zonder enig gevoel voor richting
Bereiken nooit hun doel,
en vergeten
dat alles in het leven
berust op ijdelheid.
"Atta hi attano natho."
Iemand is zijn eigen redder.

Wat lees ik dinsdag 14 oktober, 13.49 ?

Woorden
woorden kunnen mensen maken en breken.
maken gaat niet een twee drie.
breken is zo gebeurd,
woorden kunnen dingen vertellen,
maar vertellen zij echter de waarheid,
waarheid is pas waarheid als de leugen is verwijderd.
zij die woorden zonder meer geloven, zijn te betreuren.
zij hebben de waarheid niet lief.
zijn als dwalenden in de woestijn.
zonder enig gevoel van richtingen bereiken nooit hun doel.
ze vergeten dat alles in het leven berust op ijdelheid.

je bent je eigen redder , voor wie je gelooft


Gewoon klakkeloos gecopierd.Zelfs nog te beroerd geweest om de witregel waar de tekst stond te wissen.
Bedankt!

Geen opmerkingen: