welkom

Welkom bij opa Jan

woensdag, november 05, 2008

Bericht aan mijn kleindochter

Lieve kleindochter,
Al jou daagjes gaan Broemmmmmm, geen wonder dat gij zo naar het einde der week snakt om de voor u zo benodigde rust op te doen.
Gij zijt ook niet te remmen, in uw ijver geraakt uwen hond in de vijver. Hond? Volgens de door mij opgevraagde gegevens heeft het lieve beest het formaat ener Shetlandpony, kijk mijn kind een baasje met gevoel voor elegance had den reiger vriendelijk verzocht op te vliegen, waardoor u niet als een verzopen kat onder de bagger thuis was gekomen, echter ik zie de triomfantelijke grijns op het hondengezicht en dat is mij ook wat waerd toch?
Het schouwspel van U met den hond in één bad moet voor den kleine jongen wel zeer vermakelijk zijn geweest.
Hoe vaak moet ik u nog manen, lieve meid, groei nu eens een keer op, u blijft maar dartelen in de wei, in dit geval in den vijver.
Vooral daar uwen zoon straks uw voorbeeld gaat volgen. Overweeg alvast één zwembad in uw stulpje te laten bouwen, dan gaat alles in één klap snapt gij?
Uw zoon te laat op school, voor straf zou ik u feitelijk op de rb strafregels moeten laten schrijven.
Drie kommen koffie? Bent U ook al bezig? Heb er pas een artikel over gelezen dat je door veel koffie te drinken een grotere BH van node hebt.
Laten wij maar overgaan tot een ander onderwerp dit wordt me te precair .
Ja lieverd, je weet nu eenmaal mensen genieten van bloopers want er is geen fraaier vermaak als leedvermaak. Ja vertel me wat over ambtenaren, er zijn in Nederland meer ambtenaren als leden der zangkoren, het verschil is echter dat de leden van een zangkoor allemaal de zelfde tekst zingen.
Hoe komt opa er op, gij zijt een bron van inspiratie voor deze oude sok.
Mijn dag was er weer eentje met een goud randje, wijl mijn echtgenote reeds naar diergaarde Blijdorp was vertrokken, heeft opa het racemonster uit den stal gehaald en heeft zo’n 20 kilometertjes rond getufd, onderweg heb ik bij ene Bram Ladage mijzelf een patatje met gegund, u denkt who the fuck is Bram Ladage, nu mijn kind dat is de enige en echte patatboer van Nederland, daar worden de frietjes volgens ouderwets recept gemaakt, dwz daar schillen zij de piepers rammen ze door zo’n hele grote frietensnijder en daarna op de juiste temperatuur in de enige echte goudgele schone slaolie gefrituurd. Mocht gij nog eens een keer een bezoek aan het Rotterdamse brengen moet u of op de dinsdagmarkt of op het Binnenwegplein bij Bram eens een patatje nemen, zeker weten dat u alleen daarvoor de rb in Rotterdam gaat verkiezen.
Verders verheugt het mij ten zeerste dat gij ook deze dag wederom tot een goed einde hebt gebracht. Zodra opa de nijging krijgt zich ten ruste te begeven, zal hij de Goden goedertierenheid afsmeken over zijn zo geliefde kleindochter.
Lieve groetjes van uw grootvader, en wacht u voor den hond!

Kunt u alvast weer een weinig wennen aan de oude schoolliedjes!

Geen opmerkingen: