welkom

Welkom bij opa Jan

dinsdag, februari 16, 2010

Niet te geloven

"Big brother is watching you."
Naar aanleiding van mijn column "Ter attentie van" aangaande Maxima Zorreguieta, heb ik onverwacht bezoek gekregen van;
Land: Netherlands Stad: Amsterdam
Organisatie: Versatel Fbi Customer Tweede Kamer Der Staten Generaal
Referrer url: bookmark
U ziet zelfs staan refererend aan bookmark, dus is het niet de eerste keer dat opa bezocht wordt, vandaar dat ik mij zeer vereerd voel.
Bovendien heeft de heer E. Zaanen een bericht achtergelaten naar aanleiding van mijn stukje, waarschijnlijk heeft hij gezien de tijd aanduiding (13.47) te zwaar geluncht want hij geeft antwoord op een mailtje dat niet door mij verzonden is en grijpt hier in terug naar, let op: "27-05-2006"

Zie hier de reactie van de Tweede Kamer der Staten Generaal


Geachte heer,

Vriendelijk dank voor uw e-mailbericht van 27-5-2006, waarin u een vraag stelde over de 'uitzonderlijke
omstandigheden' waarvan sprake is in artikel 29 van de Grondwet.
Ik heb uw vraag voorgelegd aan een deskundige van het ministerie. Op grond hiervan kan ik u het volgende melden.

Een paar elementen uit de literatuur: de "enkele wens van de troongerechtigde" is niet voldoende om te spreken van een uitzonderlijke omstandigheid.
Het moet gaan om objectieve gronden, zoals duidelijke
ongeschiktheid voor het koningsambt, door lichamelijke of geestelijke gebreken.
Ook kan worden gedacht aan een met de belangen van het land en volk strijdige houding van de mogelijke troonopvolger.
Al met al beschikt de wetgever over een tamelijk ruime appreciatiemarge.

Voor verdere achtergronden van artikelen uit de Grondwet wil ik u ook graag wijzen op de beschikbare
juridische vakliteratuur en naslagwerken, opvraagbaar of raadpleegbaar in bijvoorbeeld openbare of
juridische bibliotheken.

Ik vertrouw er op dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

E. Zaanen
Directie Constitutionele Zaken en Wetgeving
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Leuk, te lezen dat de tweede kamer der statengeneraal aangeeft dat er problemen ontstaan als er zaken zijn die niet stroken met de belangen van het land en het volk

Waarbij niet eens wordt vermeld dat ook de naam van het Koningshuis wordt geschaad, door het uit een vliegtuig werpen van onwelgevallige oppositieleden.

Toch een prettig gevoel te weten dat de columns van een oude man gelezen worden!

Geen opmerkingen: