welkom

Welkom bij opa Jan

donderdag, december 18, 2008

Waarom ik nooit mee doe.

Oh nee. doet u nooit mee? Ja ik doe wel mee, als ik het resultaat kan aanschouwen. Om een voorbeeld te geven, "Stichting Viervoeters" kan 12 maanden per jaar op mijn financiele steun rekenen, zo ook Stichting Aap, bij deze instellingen is te zien waar mijn centen naar toe gaan. Maar er zijn acties waarbij er al bij voorbaat een eng gevoel ontstaat, acties waar men in speelt op de emoties van den TV kijker, dus aan de Tsunami actie hebben wij niet meegedaan, omdat er veel te veel zogenaamd bekende en hooggeplaatsten aan meewerkten. U gelooft toch zelf niet dat zij al dit werk voor den kat zijn viool doen? Als u dat toch gelooft, wordt het tijd dat u wakker wordt.

"Niemand weet waar tsunami-geld is."
AMSTERDAM - De hulpactie die op gang kwam na de tsunami van Kerstmis 2004 is prima geadministreerd en verantwoord, beter zelfs dan strikt was vereist. Maar wat er met het geld is gebeurd: geen idee.

Ja ja dan praten we wel even over 505 miljoen euro, het is alsof je een emmer leeg gooit. Maar
Zodra organisaties geld naar elkaar overmaakten, raakte de Rekenkamer het spoor bijster. En dat naar elkaar overmaken gebeurde aan de lopende band. Van een inzamelende organisatie ging geld naar een internationaal hoofdkantoor, naar een internationale organisatie.
Zij allen volgden het begrip op;"Laat de linkerhand niet weten wat de rechter doet." Alleen stond deze tekst in een andere context voor zover ik me herinner.
Dan komt ene Saskia Stuiveling met een wollig verhaal, dat gaat over tellingen van verkeersdoden, of je gelijk dood bent of na 3 dagen, zo lul je lekker om de hete brui heen, maar het belangrijkste in haar betoog is;"Niet dat het geld verdwenen is, of verkeerd is besteed, verzekert zij, daar is geen enkele aanwijzing voor."

"Kort gezegd lieve gulle mensen, Saskia weet gewoon niet waar de euro's zijn gebleven"

Die euro's zijn niet weg maar ze zijn er niet meer, vind u dat niet een mooie redenatie om iets wat krom is recht te lullen? Dus denk in het vervolg even na voor u in een emotionele bui uw zuur verdiende euro'tjes overmaakt. Misschien ik zeg heel misschien heeft president Mugabe van Zimbabwe zijn paleis wel met goud laten bekleden van Uw centen, zou kunnen toch?

Link naar het ARTIKEL

Geen opmerkingen: