welkom

Welkom bij opa Jan

dinsdag, september 16, 2008

Troonrede

Stel je nu eens voor dat hare majesteit trix gewoon haar eigen toespraakje zou houden,dat klonk dan ongeveer zo, denk ik;

Leden van de Staten-Generaal,
Nederland kan zelfbewust en met vertrouwen inspelen op de hoge eisen die momenteel aan ons worden gesteld.
Als ik zo rondkijk en zie de vrolijk, potsierlijk opgedofte hoofden van mijn vrouwelijke politici, die als pauwen met een stomme grijns op hun tronie lopen te paraderen, dan denk ik bij me zelf; “mijn God, is dat nu de redding van de maatschappij”

De regering wil met alle burgers samen bouwen aan een land dat vertrouwen heeft in zichzelf en de blik gericht houdt op de toekomst. Ja deze regering wil bouwen, het is alleen zo jammer dat zij niet weten waaraan, niet dat het me verbaasd, alleen al het gezicht van Jan Peter ontneemt mij alle vertrouwen, lacht u wel eens echt meneer de minister president?
Naast u de heer Wouter Bos, als ik m’n avond neutje heb genuttigd, noem ik u heel ondeugend (hi hi) Wouter de Boskabouter, want dat blijft u hoor, meer als een kabouter zult u nooit worden in de politiek.
Ober geef me wat te drinken ipv dat stomme glas water.

Wat mij ook op valt is uw aller bemoeienis met de wereld, is het nog niet tot uw botte hersenen doorgedrongen dat Nederland (god zij met ons) een speldeknopje is op de wereldkaart? Toch met de grote jongens mee willen doen? Foei leden van het kabinet,
Als ik kijk naar (sorry hoor moet ff lachen) b.v. minister Hirsh Ballin, beste vriend je hebt de uitstraling van een rinoceros, trouwens die naast je zit Eimertje van Middelkoop, ziet er ook niet uit, dat smoeltje maakt me depri, kom Eimertje je mag voor dat geld best wel eens lachen.
Ober doe me nog een neut.

Juist daarom investeert de regering extra in ons vijandig gezinde landen. Ook wil zij de vrijheid van meningsuiting, de mediadiversiteit en de vrijheid van godsdienst in de wereld bevorderen. Het zou bijvoorbeeld heel leuk zijn om in Iran, Afghanistan, Marokko, ik noem maar een paar buitenplaatsen wat Kerken te bouwen als tegen hanger voor die afschuwelijke moskees die het puur Nederlandse aanzien verpesten, maar terugkomend op de vrijheid van meningsuiting het klinkt leuk, als we dat nu eerst eens in eigen land gaan toepassen dames en heren van de 2e kamer, zodat er geen columnisten dagen lang opgesloten worden vanwege het vrije woord, dan is er alvast een beginnetje toch?

Mijn pensioenstelsel en andere sociale voorzieningen zijn solide. Dat is dik voor elkaar, bovendien zorgt u goed voor mijn nazaten van diverse bloede.
Daarvoor mijn hartelijke dank

Op u, leden van de Staten-Generaal, rust hierbij een grote verantwoordelijkheid. De regering ziet uit naar een goede samenwerking. U mag zich in uw taak gesteund weten door het besef dat velen u wijsheid toewensen en met mij om kracht en Gods zegen voor u bidden.

Zo en nu als de sodemieter met z’n allen naar de kroeg, ik sterf van de dorst

1 opmerking:

Anoniem zei

Opa.

Ik ben het helemaal met je epistel eens.
Alleen het laatste zinnetje daar heb ik mijn twijfels over.

(U mag zich in uw taak gesteund weten door het besef dat velen u wijsheid toewensen en met mij om kracht en Gods zegen voor u bidden.)

Als ik mijn Gods besef een klein beetje laat door werken, bemoeit GOD zich helemaal niet met onze politiek en oorlog en geld graaierij.

Daar zullen de Heren straks een zware dobber aan krijgen als zij voor de hemelpoort verschijnen.