welkom

Welkom bij opa Jan

maandag, september 15, 2008

Pa Parkiet

Wijlen Dorus had 2 motten,in z’n ouwe jas,
en die 2 motten vormden een paar.
Zo heef opa 2 valkparkieten,die vormen ook een paar, echter
sinds kort is de liefde, als deze ooit tussen hen bestaan heeft,
omgeslagen in blinde haat,Pa pikt Ma waar hij haar raken kan.
Zodanig dat Ma parkiet, er niet uit ziet
dus dacht opa ik zet hem een poossie apart, ieder een eigen kooi, logisch toch?
Pa parkiet is een dag bezig geweest om de nieuwe kooi te onderzoeken,
tussentijds flink gallen tegen opa, ja jongen jij maakt de stennis ik niet!
Overal met die grijpsnavel aan zitten trekken, nou ga je gang maar hoor.
Deurtje is dicht je bekijkt het maar, nu dat deed hij ook.
Zeg nooit meer tegen me dat beesten niet kunnen denken
Pa parkiet dacht bij zichzelf jij komt wel beste brave zooiensteker.
Wat gebeurd, ik zit lekker te laptoppen, kijk per ongeluk even naar de kooien
en wat zien ik? Pa parkiet boven op de kooi van Ma parkiet
Met een smoel van ha ha waar blijf je nou. Opa was uit gerangeerd
Heeft Pa parkiet gedacht bij zichzelf, als opa het voerbakje er aan kan hangen
moet ik toch kans zien om het er af te gooien, zo gezegd zo gedaan en
dat kleine openingetje was toch nog groot genoeg om het parkieten lijf door te frutselen
Zit hij met z’n brutale tronie me boven op die kooi uit te lachen, zoiets van je ken me toch niet pakken. Ik zeg nou vriend dat is ook helemaal niet de bedoeling, doe gewoon het deurtje van de kooi open en je bekijkt het maar.
Nu dat had hij dus snel bekeken, hij gleed als een aap langs de tralies naar beneden en sprong zonder te kloppen zijn ouwe verblijf met kaal gepikte ega binnen.
Nou daar zit je dan, gewoon te kakken gezet door een valkparkiet, vertel het aub niet verder.
Opa schaamt zich dood.

Geen opmerkingen: