welkom

Welkom bij opa Jan

dinsdag, september 23, 2008

Eimertje



"Van Middelkoop ontdook dienst."
Minister Eimert van Middelkoop van Defensie heeft in de jaren 70 de dienstplicht ontdoken.
Das nu echt typisch Gereformeerd, wel jonge jongens naar de zandbak sturen en zelf altijd de dans ontsprongen. Foei Eimert, moge de Heere Heere je straffen!

Van Middelkoop was niet geschikt voor het leger, omdat hij naar eigen zeggen moeite met gezag heeft: "Tijdens die twee dagen militaire keuring voelde ik: Dit is helemaal niets voor mij. Hier ga ik doodongelukkig van worden.
Hij heeft moeite met gezag zegt de eikel, wee U Eimert alweer roept u straf over u af,lees en huiver Eimertje;

Romeinen 13

1 Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld. 2 Wie zich tegen dit gezag verzet, verzet zich dus tegen een instelling van God, en wie dat doet roept over zichzelf zijn veroordeling af.

"Bovendien Eimert, je moet eens weten wat een moeite opa met jou gezag heeft."

Mag ik ook nog even opmerken dat je een vreselijk ouwe kop hebt voor je leeftijd?



Voor Wim van dern Burg, de voorzitter van de militaire vakbond AFMP, is het interview een bevestiging dat Van Middelkoop volstrekt ongeschikt is voor zijn baan als minister van Defensie: "Het is voor mij een bevestiging van een al langer bestaand beeld van de verkeerde man op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats."

"Ja maar dat wist opa al een tijdje hoor"

Link naar ons "Eimertje"

Geen opmerkingen: