welkom

Welkom bij opa Jan

maandag, september 24, 2007

Dank u wel

Hoogheid


Elke 5 jaar moet ik naar het stadhuis om mijn (let op)identiteitskaart te laten verlengen, kosten 33 euries plus de pasfoto en nu gaat Hare Koninklijke Hoogheid prinses Maxima mij vertellen dat ik geen identiteit bezit.
De prinses toonde sympathie voor het advies van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) om niet meer te spreken over dé Nederlandse identiteit.
Verscheidenheid en vermenging geven Nederland kracht. Dat zei prinses Máxima maandag bij de officiële presentatie van een wetenschappelijk rapport over de wijze waarop burgers zich met Nederland identificeren.
Zij refereerde aan haar eigen oriëntatie op Nederland, die zeven jaar geleden begon, en concludeerde dat dé Nederlandse identiteit niet bestaat.

Leuk gebracht hoor Max, wat weet jij, neem me niet kwalijk, U nu van de identiteit van de Nederlander af. Als ik het goed heb, had Uw vader in zijn tijd ook niet veel met de identiteit van het Argentijnse volk op. Dus wat dat betreft valt de appel niet ver van de beroemde boom.
Het lijkt mij zinnig dat U zich in het vervolg bezig gaat houden met het baren van kindertjes, alhoewel dat ook weer slecht is voor de portemonnee van de identiteitsloze Nederlander. Maak in geen geval domme opmerkingen over de Nederlandse identiteit.
Laat het aan de Nederlander over of hij/zij al dan niet een identiteit bezit, hoewel het steeds moeilijker gaat worden om niet overruled te worden, zie onderstaand artikel over een "pispaal"
Pispaal omdat je geen moslim bent
U heeft er toch geen problemen mee dat opa er trots op is om de Nederlandse identiteit te willen behouden?
Per slot van rekening is op het volgende fragment te zien dat U de Argentijnse "identiteit" ook in Uw aderen heeft! Die U ons Nederlanders wilt ontzeggen. "Beetje dom?"

NRC.nl
Excuses voor het gepraat door de video.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jammer dat het zo ver gaat komen!
Een volk zonder identiteit heeft ook geen koninginnedag meer!
Het zou goed zijn als Maxima haar excuus openlijk voor de TV zou uitspreken
Wat een domme gans!