welkom

Welkom bij opa Jan

woensdag, januari 14, 2009

Minister?

Mevrouw, nou ja mevrouw mag ik daar even anders over denken, minister mevrouw Gerda Verburg van natuurbeheer, ook CDA, vindt dat gevangen duiven gewoon 'de kop afgerukt' moet kunnen worden.
Ze heeft geen probleem met die dodingsmethode, zo schrijft ze in antwoord op schriftelijke vragen van de dierenpartij.
Maar lieve muts Gerda, in Europa zoals het daar is zijn bepaalde regels, bijvoorbeeld over het afmaken van duiven;
"Je moet ze vangen, vergassen en afvoeren precies volgens Europese richtlijnen.",
Ja ja dat wist je niet he? Jij denkt als m'n haar maar goed zit, want wat eronder zit is van geen enkele betekenis.
Is het niet een mooier plan om uw kop er af te laten rukken, daar zou ik namelijk geen probleem mee hebben.
"Dierenmishandeling is bij de wet verboden Gerda."
Den duif zijn kopje er af rukken valt daaronder en dat jij er geen probleem mee hebt, tekent jou zogenaamde Christelijke houding.



Link naar het ARTIKEL
Nog een ARTIKEL

1 opmerking:

Anoniem zei

Dierenmishandeling vind ik wel meevallen!
Direct de kop er aftrekken is al een methode die jaar en dag bekend is bij duiven liefhebbers.
Ik zie geen verschil tussen kippen slachterijen die de kop af hakken en het aftrekken van duiven koppen.
Het gaat even snel met het zelfde resultaat.
Ik heb in kippen slachterijen ook gezien dat kippen met kop er nog levend ontdaan werden van veren en aan het eind van dit ritueel men in de gaten had dat de kip nog leefde. Dat is dierenmishandeling maar een snelle dood vind ik toelaatbaar.