welkom

Welkom bij opa Jan

maandag, mei 05, 2008

't Is maar dat u het weet.

Nederland heeft een missie te vervullen in Afghanistan toch? Je zou dus denken hup faldera, dat doet de Afghanen goed, echt niet er zijn zo'n slordige 40.000 van hen in Nederland, waar van je zou denken dat zij de missie in hun land wel zullen ondersteunen. Nee hoor het zijn doodgewone economische mietjes, die via de telefoon contact houden met de achterban om te vertellen hoe goed zij het hier hebben, zij hebben sateliet schotels waarmee zij kunnen zien hoe Nederlandse militairen sneuvelen en zij gezellig bij de soos hun centjes ophalen. Het ergerlijke is echter hoe zij zich uitdrukken, b.v. ,,Ik ben hier met mijn gezin gekomen om veilig te wonen. Daar is het onveilig.'' of, 's Avonds kijkt ze met haar man naar de Afghaanse satellietzenders die de grote Afghaanse diaspora sinds twee jaar 24 uur per dag voorzien van nieuws, soaps en entertainment. Het commerciƫle kanaal Ariana Afghanistan is favoriet. Soms belt Faria met achtergebleven ooms en tantes.
of, Osfani's 22-jarige zoon zei laatst: ,,Mama, ik wil met het Nederlandse leger mee als tolk''. Ze verbood het hem. Te gevaarlijk. ,,Ik ben hier met mijn gezin gekomen om veilig te wonen. Daar is het onveilig.''
Het geeft niet hoor lafbekken, de Nederlandse militair geeft graag zijn leven voor jullie vaderland.
Zelfs hier in Nederland proberen zij elkaar nog de loef af te steken in het maken van statements. Laat je hen nog een jaar doorlullen dan is alles onze schuld.
Als je het "artikel" leest dan zakt je de broek af van zo'n stelletje laffe enge mensen.
Mocht je naar Afganistan gaan, dan kan je in Nederland al een voorproefje krijgen van wat voor soort mensen Afghanen zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

oei opa.... het gebeurde niet eerder dat je me op deze manier wist te raken met een tekstje. De Afghanen die hier naartoe zijn gekomen, hebben dit gedaan in de hoop op een beter leven. ( ik reken 2 Afghanen tot mijn kennissenkring en heb hier al heel wat keren over gesproken)De Nederlandse soldaat die naar Afghanistan vertrekt, doet niet voor een beter vaderland voor deze Afghanen, maar voor een kruiperige JP, Bush en al die andere malloten. Ik geef de moeder die haar zoon verbiedt terug te gaan gelijk! Heb je net jezelf en je koters in veiligheid gebracht willen ze terug... Dacht het niet, zou de mijne vastbinden, opsluiten in huis, als hij alleen al met dit idee zou spelen. De motieven van de Afghanen snap ik. De motieven van de NL soldaat, die snap ik niet..