welkom

Welkom bij opa Jan

donderdag, juli 15, 2010

Doet U het ook?

Als bij ons het regionale krantje in de bus valt, is het eerste wat ik doe, de overlijdens advertenties lezen, misschien een tikkeltje lugubere bezigheid, maar om er achter te komen of misschien één mijner vijanden het tijdelijke met het eeuwige heeft verwisseld, ben je verplicht om dat bij te houden.
Het genot om die advertenties te lezen is ook gelegen in het feit dat veel mensen in de tekst God inschakelen, en als het God niet is dan toch minimaal zijn zoon.
Meestal met de bedoeling om de overledene de hemel in te lullen, ja, een zeker leedvermaak is mij dan niet vreemd er zijn zelfs overledenen die tot de heerlijkheid bevorderd worden.
Beetje vreemd om na je dood bevorderd te worden, maar goed ieder zijn meug, aan mij in ieder geval niet besteed.
Tot
Ja tot er iemand afwijkt van het geijkte en een tekst vindt die wonderlijk mooi is.

Als ik niet meer hier woon
In het land van jou en mij
Bedenk dan dat ik ergens ben
Zonder land en jaargetij
Ik zweef daar door de ruimte
Lichter dan een veer
En kijk zonder pijn en zorgen
Liefdevol op jullie neer.

Geen opmerkingen: