welkom

Welkom bij opa Jan

maandag, november 12, 2007

Het wonder




De beste creche van Nederland.
Ja ja ook daar vallen prijzen te winnen zag ik vanavond op de TV. Nu is TV kijken niet mijn grootste hobby maar tijdens het nuttigen van een "Irish Coffee", ook opa lust wel eens wat, zag ik een stel bekakte ouders vertellen wat er zo goed aan de creche is. Dat zal wel want het zijn schatten van mensjens die daar werken. Om een lang verhaal kort te maken iedereen is heel tevreden.
Lees ik net weer in een krant het volgende:
Ouders te druk voor een schoolreisje van onze redactie binnenland NIJMEGEN - Ouders hebben het te druk en steeds minder tijd om zich nog te bemoeien met de school van hun kind.
Voor al deze ouders gold het verkrijgen van een kind als het mooiste moment van hun leven zo heb ik me wijs laten maken. Het komt er op neer dat het verwekken van een kind "een wonder is"
Nu mijn opa dacht daar anders over want hij verwekte zijn kinderen tussen het kaken van 2 kantjes haring door.
Maar goed het is dus voor velen een "wonder", maar dat wonder is maar van korte duur hoor als het zwangerschapsverlof eventueel aangevuld met nog wat ziektewetdagen voor bij is dan doet het "wonder"lijke feit zich voor dat "het wondertje" binnen de kortst mogelijke tijd gedumpt word in een creche. Na de creche naar school gaat, na schooltijd naar een "overblijf" inrichting gaat en daarna zo vol gepompt wordt met de meest dure apparatuur, speelgoed kan je het niet meer noemen, zodat de meeste "wondertjes" binnen de kortst mogelijke tijd strontvervelende "assholes" geworden zijn, die op dertienjarige leeftijd 's nachts strontlazerus thuis komen,hartstochtelijke sex beoefenen met hun vriendinnetje van twaalf. Of Pa en Ma maar ff niet in zijn kamer willen komen want hij heeft een kutkarweitje te doen.
Wim Sonneveld zei het al in zijn rol als opa "Ik wor te oud voor die rotzooi"

1 opmerking:

Anoniem zei

Kind
Het is een wonder!
Dat een wonder!
Zich verwonderd over dit wonder?

Met stille omgang en hoop!
Dat het wonder!
Van een wonder!

Het wonder omzeep helpt
Dat het wonder!
Van de crèche!

Door het moederschap bedonderd!
Het is geen wonder!
Dat de jeugd zich niet verwonder!

Dat hij een wonder verwond!
En zich er over verwondert!
Dat het wonder niet meer leeft!
Simon.