welkom

Welkom bij opa Jan

donderdag, juni 14, 2007

Zomaar


Vanavond zomaar tijdens een regen en onweersbui, lopend tussen de bomen op weg naar huis ligt er op het voetpad een glinsterende sleutelbos.Altijd heel vervelend om maar niet te zeggen desastreus in zulk noodweer zonder je huissleutel te staan. Kan gebeuren toch? Aan de sleutelbos hing een label met een telefoon nummer, altijd makkelijk niet waar?
Goed, opa komt thuis en gaat met z'n fietspompenlullen gezicht het nummer bellen wat op de label staat. Andere kant van de lijn; "Hallo met Dennis". Ja, Dennis met opa Jan ik heb je sleutelbos gevonden op het pad hier tussen de flats.Gelach aan de andere kant!
Fijn geregeld toch of school hier een addertje onder het gras. Ja, opa Jan dat kan wel waar zijn maar u bent de negentiende die belt over mijn verloren sleutels, waarop opa zei ja Dennis best mogelijk maar ik heb ze hier in mijn hand. Ja maar dat hebben de anderen ook gezegd, zelfs iemand uit Harderwijk heeft me verteld dat hij de sleutels in zijn hand hield.
Waarop opa dus ging zitten denken alléé ik ben aan het dementeren!
Bleek het een grap te zijn van de vrienden van Dennis, hij stapt namelijk volgende week het huwelijksbootje in en zijn vrienden hebben in den lande overal sleutelbosjes met een telefoonnummer van Dennis neergegooid.
Ik moet zeggen het is een uitermate geslaagde grap want de telefoon van dennis zal nog menigmaal afgaan. De sleutelbos hangt nu als curosia aan m'n beeldscherm en zal er menig maal om moeten grinneken.

Geen opmerkingen: