welkom

Welkom bij opa Jan

donderdag, mei 24, 2007

De mening van opa Jan

7 mei 2007 schreef ik een stukje op de site van "KriTisch Vlaardingen"aangaande mijn zorgen over “alarmfase rood” die het gemeente bestuur voor ogen heeft betreffende de woningsituatie In Vlaardingen. Sprak toen al mijn huiver uit voor de vinger in de pap van WaWo bij de sloop en renovatieplannen van deze corporatie. Riep toen ook de SP op om actie te ondernemen tegen deze verderfelijke plannen. Wel mijn gebed is verhoord, volg link naar het artikel;Hogendorplaan Geweldig dat de SP deze zaken aan de orde gaat stellen. Men heeft het echter alleen nog maar over de verdwijnende middenstand. Maar voor de daar woonachtige huurders van woningen zijn de rapen ook gaar dunkt me.
Het echtpaar van Putten spreekt over koopwoningen van , goedkoopste, 270.000 euro en huurwoningen van 800 euro per maand. (maaspost 24/05/07)
Heeft de gemeente Vlaardingen enig idee waar de bewoners uit deze wijk heen kunnen, een huur van 800 euro per maand is voor velen niet op te brengen. Waar moeten deze mensen heen? Zij vinden nooit een woning met een huurprijs gelijk aan de huidige. Mensen die daar fijn wonen en uit zichzelf nooit weg zouden gaan, worden straks verdreven omdat men zonodig in de vaart der volkeren opgestoten wil worden. Beseft u wel wat u al deze mensen, winkeliers als bewoners aandoet? Beseft WaWo wel wat zij de bewoners van de renovatie woningen aandoet? Uiteraard de waarde van hun (WaWo) woningbezit wordt steeds groter, maar “de mens”als zodanig telt niet meer mee.
Welnu geacht college, Vlaardingen was een dorp, is nog steeds een dorp en zal altijd een dorp blijven, althans dat is mijn mening.

Geen opmerkingen: