welkom

Welkom bij opa Jan

donderdag, juni 04, 2009

Verkiezingen

Als men het oor te luisteren legt in de goe gemeenschap, dan heeft 80 procent van deze gemeenschap een uitgesproken politieke mening, die men dan ook niet onder stoelen of banken steekt. Men heeft van alles op of aan te merken op het kabinets beleid, over de heren en dames politici heeft men ook het oordeel klaar.
Wij Nederlanders hebben Gode zij dank stemrecht, hoe of en het wil gebruiken doet even niet terzake.
In een democratie mag je zelf bepalen aan wie of aan welke partij je je stem geeft.
Wat dan echter bedroevend is, dat het opkomst percentage van de verkiezing maar 40 procent bedraagt, hetgeen betekent dat de andere 40 procent, ondanks hun grote mond en commentaar op het kabinet en de EU gewoon thuis blijft en hun stem verloren laat gaan.
Voor deze mensen heb ik maar één advies, als u de verkiezingen niet de moeite waard vind, "hou dan in het vervolg uw mond" tijdens discussies over de politiek.
Hoewel Gods koninkrijk en het wereldse stelsel niets met elkaar van doen hebben, neem ik toch mijn petje af voor de zg Gristenen want zij laten hun stem niet verloren gaan vandaar dat we al jaren en jaren opgescheept zitten met Gristelijke kabinetten, met
"Dank aan de thuisblijvers."

1 opmerking:

Simon zei

Helemaal gelijk Opa Jan.
Ik vroeg aan mijn collega,s heb je gestemd ! En als zij dan nee zijden met een een of andere smoes er achter. Dan zij ik, houd jij dan je mond, je heb geen recht van spreken.Als het over politiek ga.