welkom

Welkom bij opa Jan

woensdag, april 29, 2009

Respect

De Lintjesregen is dit jaar op 3572 paar schouders neergedaald, 24 meer dan vorig jaar. In de exclusieve Orde van de Nederlandse Leeuw zijn twaalf mensen gedecoreerd en in de Orde van Oranje-Nassau 3560 personen.

Dan denk ik bij mezelf, mijn God hoe stupid moet je zijn om prijs te stellen op zo een lintje, op de markt betaal je 2 euro de meter en daar gaan wel 20 lintjes uit.
Voelen deze mensen zich nu boven het gepeupel verheven of zijn ze nu meer waard, mag dat lintje mee de kist in, levert het tijdens de crematie geen ontploffings gevaar op? Ja, van dat soort dingen lig ik te dromen, wat zeg ik dromen, "nachtmerries" heb ik er van.
Waar krijgen deze mensen hun lintje voor, de meesten van hen omdat het een beroep of een hobby is. Nu voor je beroep krijg je salaris, want zouden zij dat niet krijgen haakten zij subiet af, en om nu voor je hobby een lintje te krijgen is ook een beetje goedkoop want er zijn miljoenen mensen die een hobby beoefenen en er nooit wat voor ontvangen.'
Heb meer het gevoel dat het part is van de verdeel en heers maatschappij waarvan wij deel uitmaken.
Ik ben begonnen met "Respect" gewoon omdat er één iemand is die heeft gedacht koninklijke hoogheid duw dat lintje maar in uw koninklijke anus, want mijn vrijwilligerswerk is vrijwillig en daar wil ik geen lintje voor hebben.
Als alle gedecoreerden er zo over zouden denken, ontstond er weer een argument om het geld verspillende koningshuis op te doeken.
Het doet mij deugd niet bij de gedecoreerden te behoren, te meer daar mijn Mozart het niet zou begrijpen.


Link naar de gedecoreerden
Link naar de weigeraarster

Geen opmerkingen: