welkom

Welkom bij opa Jan

dinsdag, juni 24, 2008

Advocaten

Dick Advocaat is een goede trainer, een glaasje Advocaat vinden veel mensen een lekkernij, dan krijgen we "de" Advocaten. Normaliter maak ik me nooit zo druk over dat soort zakkenvullers zoals daar zijn de heren Spong,Moskowitz en anderen. Het valt me echter steeds meer op dat juist zij die de wet dienen te respecteren er zelf een loopje mee nemen, zoals ik nu weer lees;
Advocatenkantoor Stibbe hield rapport fraude Ahold achter
Zo ook accountantsfirma Deloitte die al sinds 2004 over een intern rapport over de Ahold-affaire, maar heeft die kennis nooit gedeeld met justitie.

Aansluitend het stuitende verschil wat er in de zaak van mijn dochter speelt.
Hij (ex) de macho, kan zijn advocate betalen, zij (mijn dochter) kan dit niet.
Steeds wordt haar onder de neus gewreven dat er op haar geld toegelegd moet worden, wat ook weer inhoudt, dat hij (ex) meer bereikt als zij. Doordat zij (dochter) niet in staat is om de Mr.advocaat zijn salaris te betalen en hij het moet doen met hetgeen de staat hem betaalt, heeft de Mr. advocaat ook geen zin om zich bovenmatig in te spannen, wat koren op de molen is van zijn geachte confrere, want Ex moet met zijn nieuwe vriendin op vakantie kunnen, moet ook in zijn nieuwe auto blijven rijden en moet ook vergoeding van de staat krijgen om zijn dochtertje te kunnen bezoeken cq ophalen, probeert zelfs de mobiele telefoon die op zijn naam staat door haar te laten betalen.
Ennnnnnn, de advocaat van onvermogen zit er bij, kijkt er naar lacht eens vriendelijk en probeert mijn dochter te vertellen, dat ze niets te mopperen heeft, en dat hij er niets aan kan doen dat ze geen alimentatie krijgt voor de kinderen en ze toch maar rond moet zien te komen van de 300 euro die zij verdient en dat zij, "Godverdomme" hoe verzint de klootzak het, een beroep op haar ouders moet doen.
Al vele malen heb ik het in mijn blog vermeld, dus doe ik het nu nog eens; "Nederland = Bananenrepubliek"
Word ik straks ook "ontboden" voor een gesprek op het pliessie bureau?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

OPa Jan.
Soms is het beter het recht in
eigen hand te nemen!
Daarna zit je in een staats hotel voor korte tijd!
En wordt je hierna door alle instanties op het paard geholpen geholpen ,bang dat ze zijn dat je het nog eens zult doen!

Anoniem zei

Recht in eigen hand nemen moet je niet doen, uitkleden die gast zeker, en anders zijn/haar kids bij hem vandaan houden, hij verdient ze niet