welkom

Welkom bij opa Jan

donderdag, januari 04, 2007

Valse voorlichting

Zit opa potjandori afgelopen week te lezen dat de koopzondag voor de kerst zo'n geweldig sukses was. Lees ik nu in de krant;
"Koopzondag voor kerstdagen geflopt
van onze redactie economie
OOSTERHOUT - De koopzondag voor kerst heeft supermarkten alleen maar geld gekost. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK".
Dat was ver van tevoren al te bezien.Je gaat niet wachten met het doen van boodschappen tot zondag en wat je op zondag gekocht zou hebben, had je zonder koopzondag op een andere dag gekocht. Dus die z'g geslaagde koopzondag heeft alleen maar verlies opgeleverd voor de winkelier.

2 opmerkingen:

IngKey zei

Zo was het eerst rustig geweest met oud & nieuw en bleek dat een paar dagen later toch niet zo te staan.

Miranda zei

Persoonlijk vind ik Kerst, Pasen en aanverwante feesten helemaal uit hun verband getrokken. Ik heb de eerste kerstdag boerenkool met worst gegeten en de tweede kerstdag helaas mezelf wel te goed gedaan aan allerlei overdadigheden, omdat ik daar dit jaar niet onder uit kwam.

Ik zelf doe eigenlijk geen extra boodschappen omdat het kerst is, dus voor mij hadden al die extra koopavonden en zondagen niet gehoeven..