welkom

Welkom bij opa Jan

dinsdag, januari 23, 2007

Eenzaam

Ook het leven van een kater valt niet mee. Eens was ik een vrolijk speels mannetje dat door het huis dartelde en 2 kleine lieve vriendjes had. Uiteraard was er ook een hoofd kater en een opper poes. Ik had al snel door dat via het balkon er een ongekende wereld voor mij open ging die niet altijd even leuk was. Eén of andere vervelia die niet gediend was van kater bezoek heeft mij een tijdje opgesloten in een kast waarschijnlijk doordat hij het niet op prijs stelde dat zijn plantjes werden bewaterd.Maar goed, thuis was het ook niet allemaal rozengeur en maneschijn eerst ging de hoofdkater er vandoor, dus ik rook de macht. Helaas kwam er een plaatsvervangend hoofdkater voor terug die mij op een zeer ongelukkig moment het balkon aftrapte van 4 hoog naar beneden, heb daar 4 dagen onder de struiken veel pijn geleden, m'n rechter achterpoot was gebroken. gelukkig is mijn kleine vriendinnetje blijven zoeken en zij heeft mij tot ontsteltenis van die bruut weer mee naar huis genomen. Gedurende 8 weken heb ik totaal niet kunnen lopen, maar uiteindelijk is het toch weer redelijk geheeld al loop ik wat mank. Toen is de hoofdkater de opperpoes gaan mishandelen en dat was echt niet gezellig, nee de lol ging er zo wel een beetje van af. Tot overmaat van ramp werden mijn 2 kleine vriendjes ook nog uit huis geplaatst dus werd het nog stiller en daarna ging de opperpoes aan de wandel en blijft zomaar weken weg. Gelukkig voor mij is er nog een heel oude kater in de buurt die de sleutel van het huis heeft en me komt verzorgen, lekkere hapjes, brokjes en fris water, maakt m'n bak schoon en daarna mag ik heerlijk een half uurtje op zijn schoot zitten. Maar weet je wat het nu is, ik verveel me kapot want deze kater zit ruim 23 uur per dag alleen in een grote 4 kamer flat die, omdat mijn inkomen 3 maal niets is, flink gesubsidieerd wordt. Ik ben natuurlijk maar een dom mank lopen katertje maar er is woning nood is het dan niet handiger als men mij een goed tehuis geeft en in dit flat ander mensen laat wonen, die niet omringd zijn door logen, gogen, gul gevende instanties, subsidierende overheids dienaren en de opper poes eens gewoon aan het werk zet?

1 opmerking:

IngKey zei

Jakkie Opa, wat een naar verhaal toch weer! :-(