welkom

Welkom bij opa Jan

zaterdag, maart 13, 2010

Begrip

Ja, emancipatie van de mannen Bos en Eurlings, mij God wat een flauwe kul.
Complete TV programma's, tijdschriften, kranten en radio programma's worden er mee gevuld tot dat het u de strot uitkomt.
Oh er zijn velen die het zo een moedig besluit vinden, opa denkt dat de ratten bezig zijn het zinkende schip te verlaten.
Niemand maar dan ook niemand heeft het over Femke Halsema, ook zij heeft kinderen of over Agnes Kant, zelfs zij heeft het argument "kinderen en gezin" niet gebruikt.
Maar ja dat valt tussen het gelal van 2e rangs journalisten niet op.
Je begint aan een job, daar heb je voor gekozen en ik neem aan dat mevrouw Bos donders goed heeft geweten waar haar man aan begon.

Stel je één moment voor dat een doodgewone soldaat kont in Uruzgan, 's morgens op staat en tegen de daar verzamelde officieren zegt; sorry mannen maar ik stap er uit want ik wil meer tijd aan mijn gezin besteden!
Wat denkt u, zal Nederland daar ook zo lovend over juichen?
Of komt hij bij daadwerkelijk opstappen voor de krijgsraad?
Vertel mij wat is het verschil?

1 opmerking:

Niels zei

Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt door de maatschappij. Ik schreef een artikel in het NRC over het feit dat ik door deze politiek twijfel aan mijn baan bij defensie, de reacties van het volk waren niet van de lucht.
Wel vind ik dat als je iets niet meer kunt opbrengen je keuzes moet maken. De vraag is of de keuze van Bos oprecht is. Wie zal het zeggen ik neem wel aan dat hij dan ook afstand doet van zijn wachtgeld want met zo'n riante bonus op zak wil iedereen wel thuis blijven.

Niels