welkom

Welkom bij opa Jan

zaterdag, juni 29, 2013

Het is om te huilen


Er was eens, nee ik moet zeggen er is een licht gehandicapt vrouwtje die luistert naar de naam
Jetta Klijnsma ook PVDA; ze is geboren met spastische benen en leerde pas op haar dertiende lopen. Als wethouder in Den Haag kreeg ze vanwege haar handicap een privéchauffeur toegewezen, die haar dagelijks op een tandem naar het werk en naar afspraken bracht.
Nu zit zij in de 2e kamer het bestaan van Wajongers te bedreigen met een redenatie die net zo ongelukkig is als haar onderdanen, want hoe kan je nu Wajongers naar  (zoals zij het noemt met haar bekrompen geest) sociale werkplaatsen sturen als zij zelf bezig is deze op te heffen. Bovendien, lieve bekrompen Jetta, noemt men dit geen sociale werkplaatsen meer maar toeleveringsbedrijven, als PVDA vrouw ga je toch mensen zoals jij zelf nl licht gehandicapt niet met het etiket sociale werkplaats opschepen, is zo uit de vorige eeuw. Juist van jou had ik verwacht dat je bezuinigingen op Wajongers met hand en tand zou bestrijden, het enige wat ik zie dat je bijna hand in hand met meneer Weekers zit en die heeft meer vlekjes op zijne ziel dan de Wajongers.

Mens, ga thuis sokken zitten stoppen, want ik ga over m’n nek als ik je zie. Groetjes van een alreeds uitgemolken oude van dagen.
Link naar Jetta Klijnsma

Geen opmerkingen: