welkom

Welkom bij opa Jan

maandag, mei 30, 2011

Privé of openbaar?



Stel dat u 40 jaar wordt en u geeft daar een privé feestje voor, u kiest dan genodigden uit, tot zover klopt dit aardig. Daarna huurt u een zaal en laat u ook nog 1200 kaarten verkopen aan gewone bezoekers. Kijk dan is het voor mij geen privé feestje meer maar een openbare voorstelling.
Indertijd is afgesproken dat de heer Zorregueta nooit en te nimmer bij openbare feesten aangaande het koningshuis aanwezig mocht zijn.
Maar de laatste tijd zie ik deze van misdaden tegen de menselijkheid verdachte heer Zorregueta meer en meer in het Nederlandse openbare leven verschijnen.
Het is zelfs met hare majesteit keutel aan als ik het zo mag noemen, zie de foto's bij de doop van Amalia en nu weer bij de 40e verjaardag van Maxima.
Vreemde politiek van het kabinet er waren toch duidelijke afspraken over, of vergis ik mij.
Terwijl de heren Milosovic,Karadzic en Mladic voor het Haagse tribunaal moeten verschijnen, het aantal doden waar zij van worden beschuldigd is peanuts vergeleken bij de doden en vermisten tijdens het bewind van Videla, waar Zoregueta deel van uitmaakte, dus ook verantwoordelijk voor was. Hij wordt met alle honneurs als een koning ontvangen, maar hoort hij in feite ook niet in de Scheveningse gevangenis te zitten, of ben ik nu een mierenneuker?
Link naar het artikel.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat precies valt onder de ministeriële verantwoordelijkheid t.a.v. het koninklijk huis? Is er eigenlijk ook maar één faux pas of jolige daad van (een van de leden van)het koninklijk huis die niet onmiddellijk wordt afgedekt? M. Rutte rent ook niet al te hard om de Amsbergers iets te verbieden.De berichten in de buitenlandse Pers over juffrouw Maxima in haar NY-tijd en "spontane" foto's zijn niet meer op Internet te vinden.