welkom

Welkom bij opa Jan

zaterdag, mei 08, 2010

Vraag me af


Of sommige politici uit een ei gekropen zijn, dat geldt in het bijzonder voor politici van Gristelijke huize.
Neem nu Cynthia Ortega–Martijn va de CU, zij vind dat de benaming "allochtoon" niet meer kan in deze tijd.
Als zij consequent is dan moet zij gelijk aan geven dat de benaming "autochtoon" dan ook niet meer kan, uiteraard is mevrouw zelf zo zwart als mijn schoenen zodat het denkvermogen op een lager pitje staat als dat verwacht mag worden.
Maarrrrrrrrrrrrrrr waar het hier om gaat de CU heeft als nieuwe benaming in gedachten, alstublieft niet lachen, "Bicultureleburger", hoe verzin je het. Zoiets roept bij mij direct de associatie met Burger King of Mc Donald op, heeft u dat ook?
Heb het idee dat de biculturele burgers dan toch liever gewoon allochtoon blijven,waar niets mis mee is, zo kan opa gewoon autochtoon blijven, waarvan acte!


Link naar het artikel

Opa vind dit geen "Bicultureleburgers" maar gewoon leuke meiden!


PS/ Nederland moet 30 miljard bezuinigen, we geven 5 miljard aan de corrupte Grieken en de Christen Unie maakt zich druk over de benaming bicultureleburgers.

1 opmerking:

Simon. zei

Waar hebben zij het tegenwoordig over?
Over een woord wat kant nog wal raakt.
Als ik dit woord wil lezen breek ik mijn tong er over.
En als er enig begrip naar boven komt? Moet ik gelijk denken aan die Surinaamse dikke BILLEN CULTUUR!
Net zo als de Fransen hun vlees koeien noemen "DIKBIL-koeien"
Het is een mooi gezicht daar niet van. Maar om steeds maar aan dikbillen te denken als ik dit woord leest, dat hoeft van mij nu ook weer niet!
Zeg nu zelf"(Dik)bi(l)cultureleburger"