welkom

Welkom bij opa Jan

vrijdag, mei 29, 2009

Niet altijd,

maar soms ben ik zo moe
moe van alles.
Dat de lust me vergaat
om open te staan
voor de wereld om me heen.
Moe van ouders
die hun pubertjes voor de leeuwen gooien op TV.
Moe van ouders
die tijdens hun ruzie
een 12 jarig dochtertje aan het mes rijgen.
Moe van ouders
die niet in staat zijn om zonder ruzie te scheiden.
Moe van ouders
die hun kind gebruiken om wraak te nemen.
Moe van kinderen
die hun ouders laten barsten.
Moe van kinderen
die te lui zijn om te werken.
Moe van kinderen
die beginnen met blowen
en eindigen met drugs.
Moe van scheidende echtelieden
die elkaar het leven tot een hel maken.
Moe van echtgenoten
die al aanzoeken doen, als ze nog getrouwd zijn.
Die voordat ze gescheiden
en opnieuw getrouwd zijn, kindertjes verwekken.
Moe van schaamteloze teven, met een band
om de zwangere buik met het opschrift
“made by John”
Mijn God wat ben ik moe!

Geen opmerkingen: