welkom

Welkom bij opa Jan

donderdag, december 26, 2013

Kerst 2013

Persoonlijk doet zo'n kerstavond tv programma me niet zo veel.
Maar vanavond heb ik naar het Knoopgala gekeken op Ned.1
Prachtig programma met gehandicapten waar ik me over heb zitten verbazen, mensen met het Downsyndroom die fantastisch kunnen musiceren die het notenschrift volledig beheersen, kortom ik heb genoten.
Nu vraag ik me af zo mevrouw Jetta Kleinsma en mevrouw Edith Schippers ook naar dit programma hebben gekeken?
Zou het bij de dames een tere snaar geraakt hebben?
Zouden zij met droge ogen hier naar hebben kunnen kijken?
Ik bedoel we pompen zo losjes weg 23 miljard in bodemloze putten, we willen de jeugd van de gehele wereld op onze schouders nemen.
Maar zouden deze dames en de rest van het kabinet na hun zwelgpartijen naar dit programma gekeken hebben?
Dan hoop ik dat het kerstmaal voor oprispingen gaat zorgen in der lui vol gepropte penzen.
Is het niet God's geklaagd dat men op de gezondheidszorg en aanverwante dingen maar stijf nijdig doorgaat met wegbezuinigen en het geld van de belasting betaler naar zandbakken en landen waar het geld in de zakken van de leiders verdwijnt stuurt?
Wanneer worden de jonge Nederlanders eens wakker?
Vrees van, nu niet en nooit niet! Shame on you!

Geen opmerkingen: